Besök på Jensen Gymnasium

Leslie:

Jahap.. Nu har jag varit till Jensen, såg på en presentation och gick runt lite granna och ställde lite frågor. Kan berätta lite om skolan och vad jag tyckte. :)
Asså, det är som sagt en friskola, bra ekonomi men annorlunda undervisning? o_O Dom har typ hälften av alla ämnen per termin, tre lektioner per dag som är kanske ca 2 timmar långa? Dom har typ som RÖRIS i klassrummet som paus, jobbar koncenterat, går promenader varje dag och diskuterar samtidigt. De anser att hyfsad kondition och lite daglig motion hjälper koncentrationen. Kan ju stämma? xD

HAHA juste! Vi som såg på presentationen fick pröva en övning som eleverna gjort. Vi fick ställa oss upp och ställa benen typ 10cm ifrån varan och så fick vi inte röra på fötterna. Vi skulle använda vår högra arm och peka rakt fram, sen skulle vi vrida resten av kroppen och peka med armen så långt bak vi kunde, jag pusha på så hårt jag kunde.. XD Sen skulle vi stå vanligt igen, och utan att ha rört på fötterna och blunda och tänka att den här gången ska jag komma 20cm LÄNGRE BAK. Skojar du? Jag kom seriöst så att det tog stopp. Jag ba pröva igen, kom exakt lika långt, alltså MAX. XD Gubben ba NU KOM NI LÄNGRE BAK VA? :D Räck upp en hand ni som inte kom längre bak. Jag som liksom hade tagit uppgiften seriöst och körde på max hära va kom ju inte längre. Ja o en annan tjej ba räckte upp handen xD ALLA ANDRA ÄR NOOBS!:)

När det gäller maten så får man ett årskort med 35:- som man kan köpa mat för per dag, dom gäller på speciella resturanger som t.ex. Subway. Räcker inte pengarna får man lägga till själv. Kenpigt för mig som är allergisk.. ;o

Juste, o varannan vecka börjar man ca 8 och slutar typ 1-2(?) och börjar typ 1-2(?) och slutar 5. Andra konstigheter på skolan var att man inte har skåp? Anledning: Att otrevligheter förekommer oftast vid skåpen (alltså typ slagsmål eller bråk). WTF BULLSHIT? XD Låter som om de bara kommer med en ursäkt för att de inte har nå skåp. xD Bara för man har skåp måste de ju inte bli mer bråk lol.. Men man måste alltså ha alla böckerna hemma och komma ihåg vad man ska ha med varje dag.

Skolans utseende liknade ett kontor. xD Väldigt rent och öppet överallt. Placeringen av skolan var lite knepig och det var många trappor men det gör väl inget. Skolan ligger åvanpå JC och är väldigt centralt, skönt, skulle inte behöva byta buss och så.
Lärarna verkade jättetrevliga och engagerade i att få eleverna att lyckas och trivas. Det syntes att de gillar sitt jobb. x)

O så har dom ingen idrottssal, antingen så hyr dom salar eller så kanske man har idrott på gymmet sats, friskis, boxnings grejs eller kanske är på fyrishov. Det är ju jobbigt men kan ju va kul med omväxling och att få pröva på och så kanske man hittar något som intresserar en att hålla på med på fritiden. :)

Skolan verkar OKEJ, lite... konstig bara? ;o Vet inte om den passar mig.. Fast dom har ju en linje som intresserar mig så himla mkt.. :/ Anton säger att den finns på Celsius oxå. Synd att dom bara hade ett öppethus.. D: Hmm.. this is hard. Nu avslutar jag inlägget med ett HEJDÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!<3

Kommentarer
Postat av: Viktoria ♥

sv: låter ju asnice :) obh nordica sa du..? :)

2009-12-11 @ 15:25:18
URL: http://vickanss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0